+46 737871783
Sissela Nordling Blanco
Chicha, Guaman Poma y el tejido – About Visual Heritage and Resistance
![Sissela Nordling Blanco](https://www.konstfack2023.se/wp-content/uploads/ba_gfi_sissela_nordling_blanco_01.jpg)
In a time in where political rhetoric increasingly openly polarizing and pushes out that which is not considered Swedish enough, I start from my own mixed background and desire to embrace the unwanted. With my point of departure in Guaman Poma’s letterforms, the Chicha poster’s gradients and the weave as format, I examine visual references as inheritance and contemporary resistance.
![Sissela Nordling Blanco](https://www.konstfack2023.se/wp-content/uploads/ba_gfi_sissela_nordling_blanco_02.jpg)
![Sissela Nordling Blanco](https://www.konstfack2023.se/wp-content/uploads/ba_gfi_sissela_nordling_blanco_03.jpg)
![Sissela Nordling Blanco](https://www.konstfack2023.se/wp-content/uploads/ba_gfi_sissela_nordling_blanco_04.jpg)
Kaypin kashayku, Kaypin Quepasaqku. Vi är här, och här kommer vi att stanna. Screentryck på papper. Typsnitt: PixelPoma och TejiPoma med olika variabler.
![Sissela Nordling Blanco](https://www.konstfack2023.se/wp-content/uploads/ba_gfi_sissela_nordling_blanco_05.jpg)
Somos como la paja de paramo, que se arranca y vuelve a crecer. Y de paja de paramo cubriremos el mundo. Citat av Dolores Cacuango. Screentryck på papper och gräs. Typsnitt: TejiPoma.