Sissela Nordling Blanco

Chicha, Guaman Poma y el tejido – About Visual Heritage and Resistance
Sissela Nordling Blanco

In a time in where political rhetoric increasingly openly polarizing and pushes out that which is not considered Swedish enough, I start from my own mixed background and desire to embrace the unwanted. With my point of departure in Guaman Poma’s letterforms, the Chicha poster’s gradients and the weave as format, I examine visual references as inheritance and contemporary resistance.

Sissela Nordling Blanco
Sissela Nordling Blanco
Sissela Nordling Blanco
Kaypin kashayku, Kaypin Quepasaqku. Vi är här, och här kommer vi att stanna. Screentryck på papper. Typsnitt: PixelPoma och TejiPoma med olika variabler.
Sissela Nordling Blanco
Somos como la paja de paramo, que se arranca y vuelve a crecer. Y de paja de paramo cubriremos el mundo. Citat av Dolores Cacuango. Screentryck på papper och gräs. Typsnitt: TejiPoma.